Анотація

У процесі вивчення дисципліни «Лексикологія англійської мови» розглядаються проблеми лінгвістичної підготовки майбутніх фахівців у галузі юридичного перекладу; у студентів формується цілісне уявлення про одну з найважливіших частин лінгвістики – лексикологію; вони знайомляться з основними категоріями лексикології, особливостями лексики в її історичному розвитку і сучасному функціонуванні; висвітлюються специфічні властивості лексичної системи англійської мови у порівнянні з лексичною системою української мови; досліджуються шляхи збагачення словникового складу англійської мови, проблеми словотворення, особливості розвитку лексикографії; студенти знайомляться з різноманітними типами одномовних, двомовних та багатомовних словників; окреслюється необхідність формування у студента вміння працювати самостійно, розвивати потреби у самоосвіті (розвиваються пізнавальна та комунікативна функції мислення, здібності до таких логічних операцій як аналіз, синтез, співставлення); характеризується технологія організації самостійної роботи  учнів та їх практичної підготовки. У центрі уваги вивчення лексикології англійської мови передбачається системний характер лексичних явищ, їх тісний зв’язок та взаємозумовленість із граматичною будовою мови, семантика лексики і семантика граматики, теорія опозицій у вивченні лексики, використання дистрибутивного і трансформативного аналізу.

 

Ключові слова: лінгвістична підготовка, категорія, лексична система, словниковий склад, словотворення, лексикографія, семантика лексики.

Аbstract

In the process of Lexicology study the problems of linguistic training of  future specialists in legal translation are considered; students form a holistic view of one of the most important parts of linguistics - lexicology; they get acquainted with the main categories of lexicology, features of vocabulary in its historical development and modern functioning; specific properties of the lexical system of the English language in comparison with the lexical system of the Ukrainian language are covered; the ways of enriching the vocabulary of the English language, the problems of word formation, the peculiarities of the development of lexicography are studied; students get acquainted with various types of monolingual, bilingual and multilingual dictionaries; the necessity to form the student's ability to self-work, to develop their needs for self-education (developing cognitive and communicative functions of thinking, the ability to such logical operations as analysis, synthesis, comparison) is outlined; the technology of organizing students` self-work is characterized. The study of English lexicology focuses on the systemic nature of lexical phenomena, their close connection and interdependence with the grammatical structure of the language, semantics of the vocabulary and grammar, the opposition theory in vocabulary study, the use of distributive and transformative analysis.

 

Key words: linguistic training, categories, lexical system, vocabulary, word formation, lexicography, semantics of vocabulary.